datorhackar blää!

Min dator har inte mått så bra, först trodde jag det var en inbillning, men i fredags fick jag se att detta hemska var sant. Någon har/hade hackat sig in i min dator, ett såkallt virus. Denna någon hade även fått kontroll på vissa delar av min dator då jag befann mig ute på internet. Denna någon kunde skriva i tex adressfältet på internet sidan, eller på google då jag var där, hemsk upplevelse.

Så för mig var det bara att spara det som skulle sparas och sen igår kväll göra en ominstallation på min kära dator. Det är ju dock inte bara eftersom det tar en stund, man måste byta skivor samt att man måste uppdatera datorn ett antal gånger efter att den gjort ominstallationen. När allt detta är klart måste man fixa med virusskydd och alla andra program som försvann i samband med detta förfärliga.

Men nu ser det ut att funka igen, dock har jag några inställningar kvar att göra, bla att fixa officepaketet igen och få in alla mina sparade saker på daotorn, så som bilder och dokument.

Så akta er, märker ni att det är något mysko någonstans på någon sida så utrymm!
Facebook är en utav sidorna man ska vara observant på, speciellt när det gäller fanclubs där!

Se upp för alla dårar och ha en fortsatt bra söndag! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0