2:37

Filmen 2:37 handlar om: 

En helt vanlig skoldag på en helt vanlig High School någonstans i Australien. Klockan är 14:37 när en elev släpas ut från en toalett med snittad pulsåder. Vem är det som tröttnat på livet? Filmen börjar på morgonen denna dag, när vi möter sex av skolans elever på väg till vad de tror ska bli en vanlig skoldag.

Vi får lära känna de sex ungdomarna, deras hemligheter och problem och på något sätt vävs deras öden ihop allt eftersom historien utvecklar sig. Bit för bit avslöjas identiteten hos självmordsoff ret, som lika gärna hade kunnat vara någon av de sex ungdomarna som alla har sina problem att tampas med.


En speciell film, men många konstiga händelser samtidigt bland ungdomarna. Kanske inte en sån film jag hade velat se imorse, men jag brukar ha tedensen att hitta alla speciella filmer ;)
Den som visar sig ligga innanför dörren och tagit självmord är inte den personen man tror ska ligga där.

Hmm, vad ska man ge denna filmen då.
2 av 5 stjärnor får den nog utav mig. Varken bra eller dålig, i mitt tycke, men ändå bra gjord. Verklighets baserad och såhär skulle det säkert kunna vara på en High School.

Filmen finns att se på voddler och den är free.
Finns även att köpa på bla cdon.com


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0