gårdagskvällens aktiviteter..

Det blev en romantiskt middag med hasselbackspotatis, beasås, fläskfilé och kokta grönsaker :)

   

 



Efter det lite chill och sen film kväll med filmen Inglourious basterds.
Filmen handlar om: 

Under det första året av den tyska ockupationen av Frankrike bevittnar Shosanna Dreyfus (Melanie Laurent) avrättningen av hennes familj ledda av naziöversten Hans Landa (Christoph Waltz). Shosanna undkommer nätt och jämnt med livet i behåll och flyr till Paris där hon skapar sig en ny identitet som biografägare.

På en annan plats i Europa, samlar löjtnant Aldo Raine (Brad Pitt) en grupp judisk- amerikanska soldater för att utföra en rad snabba och skoningslösa hämndaktioner. Raines grupp som senare blir kända som ”The Basterds” av sina fiender, slår sig samman med den tyska skådespelaren och infiltratören Bridget von Hammersmark (Diane Kruger) i ett försök att störta Tredje rikets ledare.

Allas öden sammanstrålar under en biopremiär där Shosanna har förberett att iscensätta sin alldeles egna hämnd … Med en blandning av våld och propaganda i lika mått, väver Quentin Tarantions INGLOURIOUS BASTERDS samman både ökända, bortglömda, sanna och överdrivna historier från andra världskriget.

Denna filmen var faktiskt mycket bättre än vad jag trodde, man satt på helspänn några gånger. Nicklas skratta bara åt mig då jag hade min kudde som jag kunde gömma mig bakom om det blev jobbigt :P Vadå ibland måste man ha en sånn kudde om det skulle råka bli farligt ;D haha jag erkänner, vissa filmer gör mig nervös och man vill bara att scenen ska vara över.

Filmen är ca 2 timmar 10 minuter lång. Men detta kändes inte eftersom man var inne i filmen.

Så jag ger denna filmen 4 stjärnor av 5. Plus att jag rekommenderar er att se den om ni inte har sett den :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0