Vår, vår, vår

och jag älskert ! :D

Det är så himla underbart med vackert väder, solen som lyser och himlen som blåttar sin blåahimmel :D
Cykeln som cyklas på och vägarna som börjar bli snygga genom att de börstar bort all grus/sand som funnits där under vintern.

Idag har det blivit långa och många cykelturer, men sånt tycker vi om eller hur? :)

Börjades med att jag cyklade in till stan för att hälsa på ams imorse, efter det mötte Nicklas upp mig i stan för att fika med mig i vår solen på ett café som öppnat upp sin uteservering som nästan alla andra också ha gjort nu, men dock ligger inte alla i solen på förmiddagen..
Efter en fika pause trampade vi ca 1 km till ett ställe som heter I2 här i Karlstad för att titta på lite maskiner, eller var nog mer Nicklas som tittade än jag :P

Efter det åkte vi till sommarlagret på våxnäs där vi bla fann en soffa vi skulle kunna tänka oss lite längre fram då pengarna börjar trilla in.
Sen fortsatte cykelresan hemmåt igen.

Sen senare på dagen, snarare fram mot kvällen blev det ytterligare en cykeltur, denna gången mot friskis, ca 4 km. Väl där var vi lite tidiga då passet skulle börja 18.00 och vi var där runt fem över halv sex, gick lite väl fort där:P så vi satte oss ute och njöt av solen :) Sen träning i en timme, kondition, dock var inte kroppen på min sida och gillade inte min utmaning då det gällde att ta i, så jag fick ta det lungt då jag visste att det var 4 km cykel hem sen.

Väl hemma njöt jag av att ha tagit mig upp för alla dessa trappor.
Som belöning blev det leverpastejsmacka och apelsin ;D

Nej nu blir det att börsta sina tänder och krypa ner under täcket. Jag har tyvärr bokat en tvättid imorn från 6-10 på morgonen. Och nej jag tänker inte gå upp 6, utan tänkte ställa klockan på kvart över åtta och gå upp då, packa ihop tvätten och springa ner till tvättstugan och köra två maskiner för att sen hämta upp dom och hänga de i lägenheten.
Där efter äta en god frukost och sen cykla åter igen in till stan för att ytterligare göra ett besök på ams vid halv elva.

Godnatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0