Fredriksberg, Rally sweden

Igår laddade vi matsäcken med mackor, bullar, kakor, kexchoklad, kaffe, varmt vatten och saft. Satte oss i bilen och åkte uppöver mot fredriksberg via filipstad. Lämnade Karlstad vid 8 tiden och var framme vid halv tio. Sen var det bara att sätta på sig varma kläder och börja gå till platsen vi tänkte stå på. Eller rättare sagt försöka leta reda på grabbarnas pappa med co som skulle stå på nå bra ställe mitt ute i skogen :P
Vi fann dom tillslut, plus en massa annat folk som också stod på detta kalhygge :) Man såg jätte långt åt båda hållen samt en del fina svängar :) Blev en kanon dag med blå himmel och sol, dock inte så mycket sol på oss eftersom berget/träden täckte solens strålar.

vid halv elva skulle starten börja, dock blev det förseningar för de hade problem med sträckan som var före, då publiken stod fel och ivägen i målgången på ss10. Men efter 45 minuter fick de äntligen starta igång på våran sträcka och vid 11.20/11.30 någon gång kom första rallybilen förbi :) Härligt !

Blev några bilder, dock var det kallt + folk som hade tendensen att ställa sig ivägen och inte titta bakom sig om det fanns någon som råkade stå och ta kort. Så jag skulle göra en insatts och säga till dom, men jag kom inte så långt då jag sjönk ner med benet en halv meter :P en hel del snö in i skon som sen ledde vidare till kalla fötter :(
Men som tur var så hade jag mina gentlemän med mig som gjorde en insatt och värmde mina fötter så som de har lärt sig i lumpen ;)
Mycket skönt! Värmen som blev i fötterna gjorde susen och man kunde åter igen gå som en normal människa :)

Nästa sträcka skulle inte gå förän kvart över fem, egentligen halv fem. Så det var bara att sysselsätta sig ifrån klockan 13 till 17.15. Blev en promenad, göra eld, hoppa omkring och glo på folk :P

Bilder från helgen kommer senare idag :)
Nu måste jag tyvärr diska och snart kommer även grabbarna grus hem efter en dag i värmullsåsen. (jag valde att stanna hemma) :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0