Gransholms herrgård.

Igår eftermiddag åkte jag och nästan hela min klass till gemla och gransholms herrgård för att ha avslutningsfest där innan vi skulle säga hejdå till alla. Vissa kanske man inte får se nå mer och det är hemskt att tänka så, men alla bor så långt ifrån varandra så det är inte bara att åka hur som helst. Men vi kanske ska ses igen i maj, som en återträff :)

Den bilen jag åkte med till herrgården kom fram vid halv fyra tiden, då hade nästan alla redan kommit och även valt rum, så det var bara ta något av det som var kvar. Säger bara vilken herrgård och vilka rum :D Helt underbara, ett perfekt ställe för oss att avsluta våran skoltid på. Varje hotellrum hade en egenstil, sen fanns det små sällskapsrum, biljard i källaren, pilkastning och jätte fina soffor att mysa ner sig i. Allt var så fantastiskt.

Blev en kopp kaffe på eftermiddagen med hemma gjord äppelkaka, vid halv sju tiden skålade vi för ett kanon tid vi har haft tillsamman. Klockan 7 välkomnades vi in i salongen där vi skulle äta tre rätters.

Förrätt: Smördeg med kräftstjärtar, sallad och någon sås. (mumsigt värre)
Varmrätt: Vildsvin, rödvinsås, rivenpotatis blandat med något mer som jag inte finns, det gjort till en fin liten muffins. Plus sallad till det.
Efterrätt: Kladdkakemousse med grädde och sen kaffe efter det

Det var som jag skrivit innan en kanon kväll som inte slutade förän sent in på småtimmarna. Somnade nog vid halv fyra tiden, dock inte sovit någe vidaer inatt då sängen för min del var lite hård och obekväm. Men istället blir det en degdag idag. Det innebär att det inte är många hästar som kommer rulla här hemma, blir typ film, tacos och dator.

Lite bilder från där vi har varit...

 

        Herrgården, gransholm                                                   Förrätten

  

                          Varmrätt                                           Efterrätt


     

   Tapeten i mitt hotellrum                     en tavla i en av salongerna





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0