sysselsätter mig

För att få dagen gå får man ju försöka sysselsätta sig med så mycket som går. Dock kan man ju inte laga hur mycket mat som helst, städa mer än tills det glänser, tvätta mer tvätt än som finns eller se på mer såpoperor som finns.

Men jag har iallafall hittills lyckats sysselsätta mig hyffsat bra. Lite slapp vid tv och datorn på förmiddagen, letande efter inspirationsbilder på hur man kan göra i den nya lägenheten, plus läst lite nyheter om vad som händer i världen.
Men även hunnit fixa mat, kokade ris till korvstrogranofen som redan fanns klar som bara var att värma på, samtidigt som jag slängde i en tvätt i tvättmaskinen och diskade gårdagens kväll disk samt morgonens frukost disk.

Såhär god såg min lunch ut idag :)




Efter jag ätit och slö kollat på tv ringde min kompis Therese, mycket trevligt och förgyllade en del av min tid på denna dagen.
Sen var det dags att plocka ur tvättmaskinen, vika den gamla tvätten som hängde på tvättstället, hänga den nya tvätten och sen slänga i en ny tvätt. I samma veva som detta ringde min kära älskling, alltid lika trevligt när han ringer och frågar hur jag har det och vad jag gör :) Skönt att ha en sån underbar älskling som tänker på mig :)

Nu blir det surfa lite på nätet igen, läsa lite i min fototidning som jag köpte i måndags, dyr var den måste jag säga, men verkar som den är bra iallafall och då är det värt pengarna. Dock har jag inte min systemkamera här nere så kan inte öva något i praktiken, men jag kan läsa på så jag kan allt tills jag och min kamera förenas ;D

Ha en fortsatt bra dag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0