Kladdkaka

Ikväll blev det en kladdkaka tillsammans med ett csi avsnitt. Mycket länge sen, både för kladdkake ätning och att se på csi. Men nu är vi på g igen.

När vi flyttade tillsammans fick vi något anfall om att vi skulle börja samla på CSI las vegas avsnitt. Åh det har vi gjort, tror vi har till säsong 7 nu. Fast vi har en skiva kvar på säsong 6 innan vi får byta över. Och det är verkligen så, vi måste se alla avsnitt så som dom är, och den ena partnern får inte se något avsnitt själv :P Hittills har vi iallafall lyckats ;D

Nu ett reccept på en kladdkaka som ni kan ta del utav :)

100 gram smör
2 ägg
3 dl socker
2.5 dl mjöl
3 msk kakao
2 tsk vaniljsocker
1 krm salt

Vispa socker och ägg pösigt. Smält smöret och tillsätt det i smeten. Blanda sen mjöl, kakao, vaniljsocker och salt tillsammans och rör sen ner det i socker/ägg/smör smeten. smöra och bröa sen en form och lägg sedan i smeten i den och skjut in den i ugnen i ca 20 minuter. senhar ni en kladdkaka som är enormt goood :D

Dock råkade jag ut för ett misstag, när jag hade gjort halva smeten insåg jag att jag hade packat ner alla bakformar. att leta upp någon utav dom i alla våra flyttkartonger hade blivit som att leta efter en nål i en höstack. Men tillslut kom jag på en lösning och det blev till att ta en glas ugnsform och ha smeten i, funkade faktiskt utmärkt :) Som tur var denna formen inte allt för stor :)
Allt löser sig om man vill :)

Så nu är det bara för er att baka och götta er ;D





Kommentarer
Postat av: E - Bloggen om skönhet & mode ! - Tävling pågår !

Tack gumman :) Du är bäst !

Åhh där är den där kladdkakan jag önskar fanns här hos mig ;)

2010-01-19 @ 21:12:57
URL: http://hondaremelie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0